wtorek, 17 lipca 2012

wszystko o szczotkach naturalnych

Jakiś czas temu zrobiłam porównanie szczotek do włosów(klik!) oraz opisałam moje przemyślenia dotyczące Tangle Teezera(klik!). W wyniku powyższej pracy wyszło, że najlepsza dla moich włosów po raz kolejny okazała się natura- szczotka z naturalnym włosiem jest bezkonkurencyjna. Dzisiaj post o rodzajach szczotek naturalnych :)




Naturalne włosie jest zbliżone budową do ludzkiego włosa, dzięki czemu mniej niszczy oraz łatwiej rozczesuje nasze kosmyki. Do produkcji szczotek używa się:

- włosia koziego- bardzo, bardzo miękki i delikatny włos używany głównie w pielęgnacji dzieci. Szczotki mają białą szczecinę, są bardzo miękkie, delikatne i przyjemne dla maluchów. Normalnych, dorosłych włosów raczej nią nie rozczeszemy. Włosie pozyskuje się z sierści kóz przez wyczesanie lub zgolenie go, więc żadna koza na pewno na tym procederze nie ucierpi. Najczęściej wykorzystuje się włosie młodych, białych kóz ze względu na jego kolor i delikatność

khaja.pl

- włosia końskiego- jest to średnio twardy włos, którym przy odrobinie cierpliwości potrafię uczesać swoje włosy. Końskie włosie jest dość miękkie i włosy trzeba dzielić na parę mniejszych pasm aby je dokładnie rozczesać. Kosmyki są po niej są gładkie, miłe w dotyku ale moje są też dość niedokładnie rozczesane, poleciłabym ją raczej dla włosów cienkich, delikatnych, niezbyt długich. Szczotkę z końskiego włosia opisywałam w postach, do których odnośniki macie na początku notki. Najczęściej spotykanym włosiem jest szczecina w kolorze czarnym lub brązowym. Włosie końskie uzyskuje się przez podcięcie końskiego ogona lub grzywy, co nie jest w jakikolwiek sposób bolesne czy nieprzyjemne dla ich właściciela



- włosia świńskiego- jest to włos nieco twardszy od końskiego, można nim rozczesać długie i średnio grube włosy, jednak jest on mniej wytrzymały od włosia pozyskanego z dzika. Ma bardzo jasny, prawie biały kolor i z tego względu jest jednym z najczęściej wykorzystywanych materiałów na rynku. Na 90% szczotka z jasnym, naturalnym włosiem będzie zrobiona właśnie z włosia świń. Szczecinę pozyskuje się najczęściej po prostu goląc dorosłe zwierzęta, co jest dla nich zabiegiem bezbolesnym i bezproblemowym, jednak zdarza się, że włos ściąga się z martwych zwierząt przeznaczonych na produkcję mięsa.

khaja.pl

- włosia z dzika- jest to najtwardszy włos powszechnie używany w produkcji szczotek dla ludzi i zwierząt. Włosie jest czarne, często z jasnymi końcami i niejednolitą strukturą. Włosie dzika bez problemu rozczesze większość włosów, nawet tych długich, grubych czy z tendencją do plątania się przy okazji nie niszcząc ich struktury i nie szarpiąc. Masaż skóry głowy szczeciną z dzika jest zabiegiem polecanym przy problemach z wypadaniem włosów czy jako bodziec do szybszego porostu.
Jak dla mnie to najlepszy materiał na szczotkę do włosów i to właśnie "dzikowa" szczotka jest moich faworytem.
Szczecinę pozyskuje się z dorosłych dzików, jest to zabieg dla nich bezbolesny i niemal bezstresowy.

khaja.pl

Jak czyścić taką szczotkę?
Szczotki z naturalnego włosia można myć za pomocą delikatnego żelu/ szamponu dla dzieci. Jeśli szczotka elektryzuje włosy można spryskać ją odżywką lub wypłukać w wodzie z kropelką odżywki.

Jaką rączkę wybrać?
Drewniane cieszą się większym uznaniem- są naturalne, lekkie i pięknie wyglądają. Trzeba jednak na nie uważać, ponieważ nie powinno się myć drewna za pomocą wody czy detergentów.  Jeżeli już trzeba dobrze jest potem szczotkę wysuszyć w suchym, przewiewnym i nie nasłonecznionym miejscu (słońce może spowodować pękanie lub rozchodzenie się mokrego drewna, natomiast zbyt wilgotne powietrze może je rozmiękczyć)
Plastikowe rączki są łatwiejsze w utrzymaniu (można je myć czymkolwiek i jakkolwiek), jednak maja mniejsze grono zwolenników.

A co z włosiem syntetycznym?
Syntetyczne włosie dla mnie jest taką jakby podróbką lepszego- naturalnego. Parę razy próbowałam szczotki z włosia plastikowego i zawsze puszyła i elektryzowała mi włosy, co przy naturalnym egzemplarzu się nie dzieje. Naturalne włosie jest zbudowane podobnie do ludzkiego włosa, co ma ponoć pomagać przy problemach z łamliwością i wypadaniem włosów.

Jak je odróżnić?
Najlepiej kupować szczotki w sprawdzonych miejscach i zwracać uwagę na etykiety. Naturalne włosie będzie niejednorodne- końce będą lekko innego koloru, szczecina nie będzie idealnie równa, a poszczególne włosy będą różnej grubości. Naturalny włos po podpaleniu ma charakterystyczny zapach, przypalony sztuczny włos pachnie plastikiem.

Osobiście pokochałam szczotki z naturalnego włosia i uważam, że nie ma nic lepszego dla moich włosów. Ostatnio używam szczotki z włosia dzika, o której napiszę niedługo oddzielną recenzję. Na razie jestem nią zachwycona!

A czym Wy czeszecie swoje włosy? 

buziaki,
narvika :)

50 komentarzy:

  1. ja już znalazłam swoją szczotkę naturalną z chi organics :))

    OdpowiedzUsuń
  2. jak na razie ja posiadam szczotkę z kolcami drewnianymi bo podobno jest lepsza niz ta plastikowa :)

    zapraszam na nowy wpis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie drewniana robi puch:(
      nowym postem przypomniałaś mi o jednym z moim ulubionych filmów na wieczór we dwoje:D

      Usuń
  3. Ja też mam swoją z dzika już od kilku lat, nie mogę się nadziwić jej trwałości. No i efektów czywiście ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję, że moja również okaże się trwała, bo nie chcę juz nic innego:D

      Usuń
  4. Łoo szczotka z włosia świńskiego ..

    OdpowiedzUsuń
  5. chcialabym miec taka szczotke wlasnie z wlosia naturalnego nawet bardziej niz TT - pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja mam z firmy khaja (khaja.pl) i jest fajna. Chyba większość dziewczyn ma właśnie tej firmy :)

      Usuń
  6. Ja swoje włosy czeszę szczotka z włosia dzika :)
    I własnie mi przypomniałaś , że w końcu muszę ja umyć ! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. A czy czesanie szczotka nie rozprostowuje skretu i nie robi siana?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, rozprostowuje włosy, ale raczej układa mi na głowie takie miękkie fale, a nie puszy. Jeśli zależy Ci na zachowaniu kręconych włosów w całości że tak to nazwę to najlepiej czesać je dokładnie przed myciem lub po rozczesaniu zwilżyć wodą i odrobiną odżywki b/s- takie zwilżenie przywraca skręt i po wyschnięciu będą z tego bardziej uczesane niż rozczochrane loki0 to mój ulubiony sposób:)

      Usuń
  8. Wstyd przyznać, ale przy tym całym moim włosomaniactwie nie pomyślałam o porządnej szczotce xD

    OdpowiedzUsuń
  9. chciałabym sobie zakupić TT ,ale odstrasza mnie cena;>
    moze się skusze na te co przedstawiłas;d
    zapraszam,dopiero zaczynamy;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kiedyś miałam szczotkę z włosów dzika, ale pozostało mi po niej wrażenie, że bardzo szybko się brudzi. Jestem też ciekawa czy nie miałam czasem podróbki, bo kupiłam najtańszą na allegro. Byłoby super, gdybyś podała adresy sprawdzonych sklepów, gdzie na pewno są oryginalne towary!
    Póki co używam TT, ale muszę zacząć się przyglądać bliżej czy nie zrobią mi tego, o czym pisałaś w zalinkowanej notce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mi TT skutecznie pogorszył stan i tak już biednych końcowek :(
      Na pewno dobre szczotki sprzedają na khaja.pl, są ręcznie robione i na 100% dobre, trwałe i naturalne. Innych adresów nie znam, wiem jeszcze tylko że ta z Tesco (pisalam o niej w podlinkowanym poście) też jest z naturalnego włosia, jednak Khaja mniej się brudzi- jej włosie jest rzadziej rozstawione.

      Usuń
    2. Dzięki, już właśnie wczoraj sobie khaje obadałam :)
      Póki co nie mam rozdwojonych końcówek, ale też mam stosunkowo krótkie włosy (w porównaniu do dziewczyn tu zaglądających ;)), więc w sumie tym bardziej lepiej dbac o nie teraz, póki są całe i zdrowe :)

      Usuń
  11. takie szczotki z naturalnego włosia trochę mnie odstraszają nie wiem czemu.. szczególnie ta ze świńskiego włosia nie brzmi fajnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. muszę kupić sobie taką z włosem dzika :)

    OdpowiedzUsuń
  13. ja mam z włosiem końskim jak się nie mylę i czesze się nią rewelacyjnie - bez wyrywania itp :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo przydatny blog.Zaglądam dość często :> Co prawda moje pytanie nie dotyczy szczotki ... ale grzebienia.Posiadam drewniany. Czy mogłabyś doradzić mi czy go myć skoro woda jest nie wskazana? Do tej pory jej używałam (w połączeniu z kroplą delikatnego szamponu. Weronika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się i dziękuję :)
      najlepiej nie myć go zbyt często, można przetrzeć szmatką czy szczoteczką (np taką do rąk). Jeśli myć to potem szybko suszyć w niezbyt mocno nasłonecznionym, przewiewnym miejscu. Mokry grzebień w połączeniu z nawilżaczami (odżywką na włosach, olejem...), słońcem czy wiatrem (z suszarki np) będzie rozmiękał i pękał.
      Ja już tak parę drewnianych rzeczy popsułam, m.in. grzebień właśnie :D

      Usuń
    2. Dzięki za szybką odpowiedź :)

      Usuń
  15. Ja uwielbiam swoja z wlosia dzika :), inne wlosie by sie raczej nie sprawdzilo u mnie ;), wole twarde.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki Tobie wszystko mi się zaczęło ze szczotkami :D :*

      Usuń
  16. Czaję się na taką szczotkę już od dawna, ale zupełnie nie mam pojęcia, gdzie taką kupić. Nie przepadam za zakupami przez internet. A Ty skąd masz swoją?:)

    Póki co czeszę się szczotką o drewnianych ząbkach oraz grzebieniem z szeroko rozstawionymi zębami.

    OdpowiedzUsuń
  17. oj, bardzo chętnie nabyłabym taką naturalną szczotkę, zwłaszcza że lubię zwierzęta i wszystko co od nich pochodzi (hehe :P). jestem ciekawa tylko czy widziałaś może takie szczotki w jakichś sklepach stacjonarnych? bo już jakiś czas temu rozglądałam się za nimi i nie znalazłam:P

    OdpowiedzUsuń
  18. ja jestem wierna TT. nigdy nie miałam szczotki z naturalnego włosia i nie mogę nigdzie takiej znaleźć ;(

    OdpowiedzUsuń
  19. Mam z dzika:) uwielbiam ją;D

    OdpowiedzUsuń
  20. jak odróżnić włosie? Podpalić
    jak naturalne to będzie śmierdzieć strasznie :)
    może to byc kłopotliwe w sklepie, ale jeden włosek na starty nie szkodzi :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz racje, pisalam nawet o tym sposobie u siebie. Naturalne bedzie smierdziec palonymi wlosami.W sklepie sie raczej nie da ale w domu owszem :)

      Usuń
  21. ja mam szczotkę z włosia dzika, martwią mnie tylko rozczesywacze między włosiem, takie przezroczyste, jakby żyłkowe, podobno nylonwe
    nigdzie nie znalazłam info na ich temat, więc do końca nie jestem pewna czy nie robią one włosom krzywdy

    OdpowiedzUsuń
  22. na razie używam tangle teazer i grzebienia :) a ile kosztują te szczotki ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 30-50zł zależnie od modelu, włosia, wysyłki, firmy... :) Ja mam taką za 35zł + wysyłka.

      Usuń
  23. szamponem myłam tylko raz włosy a wypadają mi od pól roku wiec to nie to :) Myslę, ze dla mnie te w kostkach są super, bo po niby tak delikatnym BD są szorstkie, wypadają podczas mycia bo je wyrywam a po kostce były mięciutkie:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Kiedyś używałam szczotki z włosia z dzika, jednak okazało się ze szczotki nie służą moim włosom (kręcone), więc siłą rzeczy musiałam przerzucić się na drewniany grzebień ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Marzy mi się taka szczota z dzika, jest na mojej liście zakupowej więc może kiedyś się doczekam :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Co do mycia szczotek to mam wielki problem;/ mam szczotkę z włosia naturalnego a poza tym pośrodku każdej tej 'kępki" włosia jest plastik z 'kuleczka', która masuje włosy. Ale nie o to mi chodzi. Myje szczotkę , ale zawsze mam straszny problem zeby kurz zszedl mi z kazdej kępki wlosia ;/ dziś ja myłam w babydreamie i po wyschnięciu jest kurz;/ Czy moze posłużyłabyś mi rada? Bede bardzo wdzięczna :) Pozdrawiam Joanna

    OdpowiedzUsuń
  27. W przyszlym miesiacu kupuje szcotki z khaja ta ze swini i z dzika i dla mojego synka grzebien z ich oferty:) dobrze ze o tym napisalas juz wiem ze podjelam dobra decyzje:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja mam szczotke z gorgola. podobno naturalne włosie. tylko nie umiem zabardzo sprawdzic czy to prawda. pomocy!!

    OdpowiedzUsuń
  29. Witaj :)
    Mam pytanie, czy jestes w 100% pewna, że na wyprodukowaniu szczotki z naturalnego włosia tam gdzie napisałaś ze zwierze nie ucierpiało?
    Jest to dla mnie bardzo ważne!

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja znalazłam swój nr. 1 - szczotkę z włosia dzika firmy Khaja (DOKŁADNIE taką, jakiej zdjęcie pokazałaś :) )
    Jest świetna.
    Dzięki że napisałaś, jak ją myć i co robić, gdy włosy mi elektryzuje :)


    Marswi ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Witam,
    a ja mam pytanie, jaka szczotka będzie najlepsza do czesania włosków 1,5 rocznej dziewczynki. Włoski ma lekko kręcone, tzn. kręcą sie z tyłu głowy i nad uszkami, grzywka raczej prosta. Włosie kozie będzie już chyba zbyt miękkie, a czy z dzika nie będzie za twarda. Nie miałą okazji sprawdzić jak twarda jest taka szczotka stąd moje pytanie.
    Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hej:)
      dla takiego maluszka najlepsza będzie delikatna szczotka z koziego lub końskiego włosia. Dobrym wyborem może być też grzebień, który będzie o wiele delikatniejszy dla dziecięcego puszku, jednak grzebieniem może byc nieco ciężej rozczesać ewentualne kołtuny.
      Szczotka z włosia dzika będzie zdecydowanie za mocno drapała główkę małej, na pewno wzbudzi protest i może podrażnić.

      Usuń
  32. It's an remarkable piece of writing for all the web visitors; they will obtain benefit from it I am sure.

    Here is my webpage - v2 cigs reviews

    OdpowiedzUsuń
  33. Zamierzam właśnie kupić taką szczotkę właśnie fimy Khaja. Wiesz może czy ta z jasnym włosiem jest rzeczywiście z włosia dzika ? Czy szczotki tylko z czarnym włosiem są dobre?

    OdpowiedzUsuń
  34. Zamierzam zaopatrzyć się w szczotkę z naturalnego włosia, ale nie wiem jeszcze jaką wybrać:(
    Od dwóch lat mam TT i używam prawie tylko jego, ale od kilku miesięcy mam wrażenie, że bardziej szkodzi niż pomaga:(

    Na długości je szarpie i tworzy sianko;/
    Końcówki podcinam, więc to nie to.. stosuje odżywki itp, więc na brak nawilżenia włosy też chyba nie narzekają..

    Dlatego myślę nad zakupem nowej, innej szczotki..

    Nie mogę się tylko zdecydować na konkretną..
    Czy szczotka okrągła czy płaska?
    Z włosiem dzika, czy kozy.. bo podobno dobrze sobie radzi z cienkimi włosami (takie mam)

    Co radzisz?

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  35. Jakie jest źródło informacji na temat pozyskiwania włosia ??

    OdpowiedzUsuń

Zostaw komentarz! Wszystkie są dla mnie ogromną motywacją i na każdy odpowiadam :)

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...